مبلمان اداری مناسب چه ویژگی های دارد ؟

مبلمان اداری مناسب چه ویژگی های دارد ؟

تصور کنید به منظور گسترش فعالیت های خود قصد راه اندازی شرکت یا فضای اداری جدیدی را دارید. خب در گام نخست چه چیزی توجه شما را به خود جلب می‌کند؟ بله، خرید مبلمان اداری مناسب یکی از اولین قدم ها برای ایجاد فضای محل کار است.

یک مبلمان اداری مناسب علاوه بر سهولت فعالیت کارمندان، راحتی ارباب رجوع و البته بعد زیبایی شناسی، به نوعی نگاه و سلیقه شما را نیز نمایندگی می کند. خب در این میان چه کسی از نمایش ذوق و سلیقه در طراحی داخلی محیط کار بدش می آید؟ اما برای شروع چه چیزی بیشتر توجه شما را جلب می کند. مبلمان اداری شیک یا کارآمد؟ اصلا در گام نخست باید به فکر خرید چه لوازمی باشید؟

از ویژگیهای یک محل کار خوب داشتن مبلمان اداری مناسب کار است. میز و صندلی کار باید طوری انتخاب شود که علاوه بر حفظ زیبایی محیط کار و کارایی، سلامت و راحتی کارکنان سازمان را نیز فراهم آورد و موجب آزار آنها نشود. یک صندلی نامناسب میتواند موجب کمردرد شود. میزکار نباید بیش از اندازه بلند یا کوتاه باشد تا موجب آزار نشود. زمانی که مبلمان متناسب و درست باشد کار در محیط اداری را ساده تر میکند.

انتخاب صندلی مناسب

یکی از بخش‌های مهم و پرکاربرد در مبحث مبلمان اداری مناسب، صندلی است. صندلی آن هم از نوع اداری معمولا دارای انواع گوناگونی است. صندلی‌های مناسب کارمندان، صندلی اتاق کنفرانس،صندلی اداری مخصوص بخش مدیریت، صندلی بخش‌ های آزمایشگاهی، صندلی اتاق انتظار و صندلی بخش اپراتور از جمله گونه‌ های مختلف صندلی اداری هستند .

انتخاب رنگ و طرح مناسب برای مبلمان

انتخاب مبلمان، میز اداری، میز کنفرانس و … باید متناسب با رنگ و فضای اتاق ها باشد. همچنین اندازۀ آن باید به گونه ای باشد که فضای زیادی نگیرد و مانع رفت و آمد افراد نشود؛ اما نوع و طرح مبلمان اداری به طراحی داخلی فضای کار بازمیگردد و هر فضایی نیازمند مبلمانی متناسب با کارکرد آن است. به عنوان مثال مبلمان اتاق انتظار یا پذیرش با مبلمان دفاتر اداری متفاوت است. در کنار اینکه این مبلمان اداری باید با هم همخوانی داشته باشند، میز اتاق کنفرانس با میز مدیریت متفاوت است

قیمت مبلمان اداری با کیفیت مناسب

جنس و ابعاد مناسب یک صندلی

جنس و ابعاد مبلمان اداری بسیار مهم می باشد دکوراسیون شرکت ها به صورت پی در پی در حال تغییر نمی باشد لذا بهتر آن است که میز اداری مورد نظر از جنسی مرغوب و با دوام ساخته شده باشد. برای انتخاب مبلمان اداری مناسب بهتر است پیش بینی درستی از وسایلی که کارمندتان قرار است استفاده کند داشته باشید چراکه برای هر پست و مقامی، فضایی متفاوت نیاز است و می بایست مبلمان خاص آن فعالیت را انتخاب کنید. به طور مثال برای جلوگیری از دردهای پشت و کمر ارتفاع میز کار بسیار مهم است. سطح روی میز باید در حدود ارتفاع آرنج به هنگام نشستن صاف باشد. چنانچه قصد شما بر این است که از ارباب رجوع در دفترتان پذیرایی شود، مناسب تر است که میز اداری را بگونه ای قرار دهید که قسمت جلوی میز در دید مستقیم میهمان باشد وبه قسمت پشت میز دید نداشته باشد. استفاده هوشمندانه از مبلمان اداری در چیدمان فضاهای اداری ، محیطی مدرن، زیبا و راحت را فراهم می کند و این امکان را به شما می دهد که محیط کاری خود را به فضایی لذت بخش تبدیل کنید.

مبلمان اداری با کیفیت و قیمت مناسب

طراحی مناسب مبلمان اداری

امروزه طراحی های داخلی تبدیل به یک حرفه شده اند که توسط متخصصان آن ها به اجرا در می آیند. متخصصان طراحی داخلی می توانند به خوبی تمامی اصول و جوانب را برای یک مبلمان اداری شیک و مدرن در نظر بگیرند و فضایی مدرن را برای محیط کاری شما به وجود آورند. امروزه طراحان مبلمان های اداری سعی کرده اند تا تفکری سنتی را از فضاهای کاری و اداری به دور کنند و آن را با طراحی مدرن و شیک مبلمان های اداری پیاده کنند. به عنوان مثال اگر کسب و کار شما به طریقی است که باید به صورت مستقیم با ارباب رجوع گفت و گو کنید می توانید از یک میز اداری مدرنی استفاده کنید که هم یک حالت تاشو داشته باشد و هم این که برای خودتان به تنهایی یک میز جدا محسوب شود و در زمانی که ارباب رجوع به اتاق شما می آید آن را باز کرده و در زمانی که قابل استفاده نمی باشد آن را تا کنید تا فضای بیشتری در اتاق در اختیارتان باشد.

صندلی مخصوص خانمها و آقایان

در انتخاب مبلمان اداری بیاد داشته باشید که صندلی های مناسب برای خانمها با صندلی های مناسب برای آقایان متفاوت است. این یک اشتباه رایج است که یک مدل صندلی را برای همۀ اداره تهیه میکنند. یادتان باشد که ارگونومی بدن خانمها با آقایان متفاوت است. صندلی مورد استفاده خانمها باید سبک باشد و عرق نکند. کارمندان خانم باردار باید از صندلی استفاده کنند که چرخ دار باشد و پشتی آن متحرک باشد. آقایان معمولا صندلی های بزرگ و سنگین را ترجیح میدهند.مبلمان اداری با کیفیت

سخن آخر

در نهایت در کنار بودجه هایی که برای این کار در نظر می گیرید، مسائلی همچون فضایی که در اختیار دارید نیز حائز اهمیت است. . انتخاب درست میز اداری میتواند در کنار زیبایی، کاربری مناسب نیز در مبلمان اداری شما ایجاد کند. پس حساسیت نشان دادن و داشتن وسواس در انتخاب میزهای اداری اشتباه نیست. میزهای کاری شما کلاس کاری شرکت تان را نمایان میکنند و مناسب بودن میز موجب بهره وری بهتر کارمندان وبهره وری بهتر آن می شود .به طور کلی انتخاب مبلمان خوب و مناسب موجب راحتی کارکنان و بالارفتن راندمان کاری میشود.

No Comments

Post A Comment